Міжнародна науково-практична конференція 09.06.22 - СЕКЦІЯ №2
За нинішніх умов воєнного стану адміністративно-правовий вплив держави потрібно налаштовувати на збереження галузі легкої промисловості України. Через війну більше половини промислових компаній зруйновано, закрито, можливо частково працюють. 
Одним із провідних та впливових органів державного управління промисловістю є Міністерство економіки України. Відноситься до центрального органу виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Відповідно, зазначене вище міністерство забезпечує нормативно-правовий вплив у визначеній галузі, узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України. 
Чимало підприємств галузі легкої промисловості постраждали внаслідок обстрілів російської армії. Зокрема, компанія Рубіжанської панчішної мануфактури Луганської області, що виробляла шкарпетки та колготки опинилася в зоні бойових дій, на сьогодні знищено швейний цех, склади та частину офісних приміщень, тощо. В таких випадках перевозити виробництво не має сенсу, потрібно його перезапустити. 
Зауважимо, що перед війною в Україні працювало понад півтори тисячі швейних підприємств, значна частина яких розташована у північно-східному регіоні країни, а саме у Сумській, Чернігівській та Харківській областях. Потрібно зауважити що ці регіони потрапили під удар ворога першими. Тотальні руйнування і як наслідок – втрата замовлень та змушене переселення робочої сили. Проте деякі компанії намагалися виїхати на Львівщину. За інформацією з відділу залучення інвестицій Львівської військової адміністрації надійшло близько двох десятків заявок на релокацію від швейних підприємств.
Утім питання не тільки в перевезенні співробітників, гостріше стоять виклики з перевезенням обладнання. Оскільки в країні дефіцит з вантажним транспортом та водіями, наприкінці березня уряд дозволив водіям легкових авто керувати вантажівками. З 22 березня керувати вантажними автомобілями в Україні можна і без набуття відповідної категорії. Про це йдеться у постанові Кабінету міністрів № 348 від 22 березня 2022 року. Уряд вніс зміни до своєї ж постанови № 184 «Деякі питання допуску водіїв до керування транспортними засобами» від 3 березня поточного року [1].
Сьогодні працює державна програма релокації бізнесу, де головним перевізником виступає «Укрзалізниця», за оперативну доставку обладнання до залізниці відповідальною є «Укрпошта». Зауважимо, що даний механізм передбачає компенсацію частини витрат на транспортування. Проте потрібні інвестиції для налаштування нових виробничих потужностей. Так державою планується залучити агентство США з міжнародного розвитку (USAID) [2].
Багато проблем на сьогоднішній день залишаються відкритими, останнім часом постають нові проблеми, які потребують нагального вирішення. Разом з тим, перед Україною виникають нові можливості, вчасно скориставшись якими можна досягти не тільки розвитку промислового комплексу, але й економіки в цілому. 
Водночас ситуація, що склалася потребує державного впливу та державного управління саме зараз. І як відомо з теорії адміністративного права державне управління - це цілеспрямований організаційний та регулюючий вплив держави та стан і розвиток суспільних процесів, свідомість, поведінку та діяльність особи і громадянина з метою досягнення цілей та реалізації функцій держави, відображених у Конституції та законодавчих актах, шляхом запровадження державної політики, виробленої політичною системою та законодавчо закріпленої, через діяльність органів державної влади, наділених необхідними повноваженнями [3].
Безумовно, активна законодавча підтримка може стати дієвим інструментом структурної перебудови та підвищити ефективність і конкурентоспроможність національного виробництва в галузі. Програми і законодавчі акти, що розробляються сьогодні в Україні, мають сприяти розвитку легкої промисловості країни.
Таким чином, адміністративно-правове регулювання галузі легкої промисловості України є комплексною проблемою, тому вирішення її потребує вдосконалення законодавчої бази, чіткого та злагодженого нормативно-правового регулювання, що дозволить належними чином розвиватися та успішно виконувати поставлені державою і народом завдання. 
   
Список використаних джерел:
1. Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2022 р. № 184. Постанова Кабінету Міністрів України від 22.03.2022 р. № 348. URL: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennya-zmini-do-postanovi-kabinetu-ministriv-ukrayini-vid-3-bereznya-2022-r-184-348 (дата звернення: 24.05.2022).
2. Програма релокації бізнесу з місць бойових дій до інших регіонів України. URL: https://bizrelocation.com.ua/?gclid=EAIaIQobChMI__nY_tT39wIVa5BoCR08VAUSEAAYAiAAEgI_mPD_BwE. (дата звернення: 24.05.2022).
3. Бандурко О.М.. Адміністративне право України. Загальна частина. Академічний курс: підручник за заг. ред. Xарків. 2011. 584 с.